Haluamme palvella

”Haluamme palvella” on Delta Auton uusi tunnuslause, johon kiteytyy Delta Auton liiketoiminnan ydin – halu palvella.

Asiakaspalvelu on Delta Autossa jatkuva seurannan ja kehityksen kohde sekä ylpeyden aihe. Tästä syystä Delta Auton uudeksi tunnuslauseeksi on muodostunut ”Haluamme palvella”. Tunnuslause tiivistää sen mitä haluamme tehdä nyt ja jatkossa.

 

Tutkitusti hyvää palvelua

Palvelu on tutkitusti ollut Delta Autossa korkealla. Tämän on osoittanut autoliikeketjujen myyntityössä onnistumista vertaileva Auto Bild -lehden Palvelu 1 -ostotutkimus kahtena vuotena peräkkäin. Delta Auto oli vuonna 2015 ensimmäisellä sijalla ja  2016 jaetulla ensimmäisellä sijalla. Deltan edustamat merkit sijoittuivat erinomaisesti 2016 tutkimuksessa: BMW oli ykkönen, Opel 3. ja Kia jaetulla 4. sijalla.

Palvelu 1-ostotutkimuksen tuloksista oli myös tärkeää huomata, että nimenomaan asiakaspalvelun saralla Delta Auton pisteytys oli korkea. Erityisesti kiitosta saimme ystävällisyydestä ja kohteliaisuudesta sekä auton ja asiakkaan tarvekartoituksesta, jossa selvitetään asiakkaan auton tarve.

”Haluamme palvella” ei kuitenkaan ole tutkimuksissa menestymistä. Halu palvella on nöyrä halu pyrkiä tekemään asioita koko ajan paremmin ja paremmin. Halu palvella koskettaa jokaista asiakaskohtaamista – kokonaisvaltainen asiakkaan ongelmien ymmärtäminen ja ratkaisujen tarjoaminen on tärkein tavoitteemme.

 

Digitaalisuus tuo palvelut käden ulottuville

Palvelun laatuun vaikuttaa myös palvelujen digitalisointi. Netissä sujuvat huolto- ja koeajovaraukset nopeuttavat toimintaa ja ovat asiakkaille helppo tapa asiointiin. Delta.fi-sivustolla asiakkaita palvelee chat, joka on avoinna arkisin 9-22, kenties Suomen automarkkinoiden laajimmalla päivystysajalla.

Palveluiden digitaalisuus ei vähennä kontaktia asiakkaisiimme, parhaimmassa tapauksessa tuomme palvelut lähemmäs asiakasta. Huollon varauksen yhteydessä saatavilla oleva OmaKuski-noutopalvelu on hyvä esimerkki kuinka digitaalisuus voi parantaa palvelua.

Huoltovarauksen yhteydessä valittava OmaKuski-noutopalvelu hakee autosi, vaikka kotiovelta ja palauttaa kotiin, töihin tai missä ikinä liikutkin. Auton lähdettyä huoltoon pystyt koko ajan seuraamaan reaaliajassa seurantalinkin avulla missä autosi menee, kuka sitä kuljettaa, milloin huolto on valmis ja milloin auto palautetaan.

 

Palvelua jatkossakin

Tutkimuksien ja hienojen digitaalisten palveluiden taakse on helppo piiloutua ja uskotella että kaikki on loistavasti. Sen sijaan tiedostamme, että Deltan asiakaskokemus ei vielä tällä hetkellä ole niin hyvä kuin sen haluaisimme sen olevan. Kehitämme jatkuvasti palvelujamme eteenpäin sekä omien kokemustemme että saamamme asiakaspalautteen mukaisesti.

Tulevaisuudessa palvelumme tulee siis paranemaan entisestään, lähemmäs asiakkaidemme tarpeitamme vastaaviksi. Matka on vielä kesken, mutta asiakkaanamme voit aina luottaa, että yksi asia tulee olemaan aina varma – haluamme palvella.

 

Kerro mielipiteesi

  • Kerro mitä teemme oikein, missä on kehitettävää tai esimerkiksi millaista palvelua kaipaat autoilua helpottamaan?