Täysin uusi Mazda CX-5

Täysin uusi Mazda CX-5 ensiesittelyssä 9.-10.6

  • Suositun Mazda CX-5:n seuraava sukupolvi on entistäkin tyylikkäämpi, turvallisempi, urheilullisempi ja nautittavampi ajaa
  • Uudessa CX-5:ssä Mazdan Jinba Ittai* filosofia on viety pidemmälle kuin koskaan
  • Esillä uusi syvänpunainen Soul Red Crystal –premium metalliväri

Mazda oli tänä vuonna 50. kertaa mukana Geneven autonäyttelyssä ja samalla myös 50 -vuotis juhlallisuudet alkavat Suomessa. Mazda juhlistaa tasavuosia esittelemällä suositun keskikokoisen CX-5-katumaasturinsa toisen sukupolven mallin ensimmäistä kertaa Euroopassa.

Täysin uuden CX-5:n perustana ovat samat vahvuudet, joiden ansiosta sen edeltäjästä sukeutui Mazdan myydyin automalli Euroopassa. Ensimmäisen CX-5-sukupolven Jinba Ittai luonnetta on kehitetty entisestään G-Vectoring järjestelmän avulla. Mazda haluaa, että myös matkustajat pääsevät paremmin osallisiksi ihmiskeskeisestä filosofiasta, joka pohjautuu kuljettajan ja auton saumattomaan vuorovaikutukseen. Sisätilat ovat entistä hienostuneemmat, materiaalivalintoihin ja intuitiiviseen käytettävyyteen on kiinnitetty entistä suurempi huomio. Ergonomiaan ja mukavuuteen on panostettu kokonaisvaltaisesti: autossa on muun muassa uusi tuulilasiin heijastava HUD näyttö, väsymystä ehkäisevät istuimet ja merkittävästi parantunut äänieristys.

Myös ajo-ominaisuudet ovat omaa luokkaansa alustan ja voimalinjan parannusten ansiosta. Uuden, ajoa vakauttavan G-Vectoring Control (GVC) järjestelmän ohella uutuusmallista löytyvät kaikki muutkin Mazdan aktiivisen turvallisuuden innovaatiot. Entistä matalampi kattolinja ja minimalistinen muotoilu antavat uudelle CX-5:lle urheilullisen ja hiotun ilmeen. Uusi, jalokivimäisen läpikuultava Soul Red Crystal koriväri korostaa tätä vaikutelmaa erityisen hyvin.

Mazdan maailmanlaajuinen myynti on ollut ennätyksellistä kuluvalla tilikaudella, joka Mazdalla päättyy maaliskuun viimeisenä päivänä. Crossover-mallien osuus Mazdan kokonaismyynnistä on 39 %. Euroopassa Mazdan myynti kasvoi viime vuonna kaksinumeroisin prosenttiluvuin jo neljäntenä vuonna peräkkäin, erityisesti CX-sarjan katumaasturien vahvan menestyksen ansiosta.

*Jinba Ittai – ”the onenes between the horse and rider” kuvastaa tunnokasta ajettavuutta ja kuljettajan sekä auton saumatonta vuorovaikutusta. #DriveTogether.